1. Is de gemeente Horst aan de Maas op enig moment aangesloten geweest bij Stichting Groupcard, of heeft zij op andere wijze gebruikgemaakt van de diensten van deze stichting?
2. Indien ja, om welke producten of diensten ging het en gedurende welke periode?
3. Was het college voorafgaand aan of bij het faillissement op de hoogte van de situatie bij Groupcard, inclusief het ontbreken van een vergunning en toezicht?
4. Wanneer en via welk kanaal is het gemeentebestuur geïnformeerd over het faillissement van Groupcard?
5. Heeft het college bij het aangaan van de samenwerking gecontroleerd of Groupcard over de benodigde vergunningen, bestuursstructuur en financiële waarborgen beschikte?
6. Wat zijn de (mogelijke) financiële gevolgen van dit faillissement voor:
- de gemeente;
- lokale ondernemers;
- inwoners die gebruikmaakten van een stadspas of cadeaubon?
7. Is er schade geleden door lokale partijen of inwoners doordat een cadeaubon of pas niet meer te verzilveren is? Zo ja, wat wordt eraan gedaan om deze schade te beperken of te compenseren?
8. Welk totaalbedrag is gemoeid met de betrokkenheid van de gemeente bij Groupcard, inclusief eventueel vooruitbetaalde bedragen of ontvangen tegoeden?
9. Overweegt het college juridische stappen of andere maatregelen om schade te verhalen of compenseren?
10. Wat leert dit incident ons over de zorgvuldigheid waarmee de gemeente contracten afsluit met externe partijen?
11. Ziet het college aanleiding om het inkoop- of aanbestedingsbeleid, of het toetsingskader voor samenwerkingen met derden, naar aanleiding van dit voorval te herzien?
Wij verzoeken u deze vragen binnen de daarvoor geldende termijn schriftelijk te beantwoorden.